Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Tillbaka

Av si-ledsteloperation - 28 juni 2014 12:42

Nu är jag tillbaks!

Det har varit en tuff tid med mycket smärta och många steg tillbaks.

Men när det nu vände har det hoppat lite steg framåt.

Trodde jag var stabilt positiv trots mitt bergänsade liv men detta blev lite mycket.

Jag tvivlade tom på om denna operation verkligen kunde hjälpa mig. Jag som inte ens tvekat en sekund sen jag fick höra talas om den.

Men nu är jag tillbaka i mitt positiva jag. Det jag är besviken på är att jag inte kunnat skriva här. Jag önskar jag kunde skriva när jag mådde riktigt dåligt för det är ju då man behöver sina goda råd, men det är då det är svårast att följa dem.

Tittar jag tillbaka och försöker se helheten och låtsas att jag är någon annan så har jag väldigt mycket förståelse att det blev så här. Varför är man så hård mot sig själv?

Tror ändå min envishet är en fördel i min rehabilitering. Jag ska orka , jag ska bli bättre.


Mina framsteg har kommit smygande och det som märks mest är min förmåga att göra övningar.

Tex stabiliseringsövningen plankan som jag försökt mig på i många år med jämna mellanrum. Har inte klarat den alls. För 3 dagar sedan provade jag. Jag klarade det och har gjort den i 3 dagar nu. Jag fick tårar i ögonen när jag gjort det första gången, överlycklig hoppade jag fram på kryckorna till Mannen och berättade vad jag klarat.

Hehe hela familjen jublade.

Jag förstår det knappt själv..helt plötsligt fungerar kroppen som den ska. Underbart!

Sittandet har också blivit bättre, ingen revolution men jag klarar fler och fler minuter och ryggen som annars protesterade vilt säger inget alls.


Fotbolls -Vm är min räddning just nu som fyller mig med glädje. Jag älskar fotboll och både allsvenskan och Premier leauge har uppehåll nu så Vm kom precis lägligt i min rehabilitering. Soffan tillbringar jag fortfarande största delen av dagen i och vad passar då bättre än att titta på fotboll hehe.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av si-ledsteloperation - 2 juli 2014 13:24

Idag var Mannen och Sonen  i varmvattenbassäng och sedan åt de lunch ute. Äldsta sonen sommarjobbar. Så jag var helt själv hemma. Jag gillar det. Stärkt av att jag igår var utan morfin och att jag var på möte med sonen på sjukhuset så ville jag t...

Av si-ledsteloperation - 4 juni 2014 09:42

Började dagen med en promenad med kryckor. Utomhus! Hehe ingen lång promenad men runt våra grannars hus. Det kändes härligt att komma ut. Ska försöka göra små promenade såhär regelbundet så jag kan öva upp mig. Har även haft morgongymnastik i sän...

Av si-ledsteloperation - 2 juni 2014 10:37

Har nu varit i tråkläge som jag kallar det en tid och därför blir det inte så mycket blogg. Men idag fick jag inspiration av min nyfunna bäckenvän E. Så jag tvingade mig att gå ut i trädgården och fotografera       våra underbara rosor. Och t...

Av si-ledsteloperation - 29 maj 2014 12:13

Idag har jag nytt hopp efter en tung vecka. Har tagit mycket smärtstillande och ändå varit sämre än jag varit någon dag efter operationen. Det kändes ganska dystert, fick t.o.m ringa till sköterskorna i Ängelholm för rådgivning. Jag var svullen och...

Av si-ledsteloperation - 24 maj 2014 11:01

Kan inte ens komma på en rubrik idag. Jag brukar kunna hålla mig positiv men idag är det tufft. Sjukgymnast besök igår och efter det är jag helkass. Morfin igår och idag men skönt att vädret vänt inatt från 30 grader till 15! Otroligt. Tuffa d...

Presentation


Detta är vad jag längtar till!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards