Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Promenad

Av si-ledsteloperation - 4 juni 2014 09:42

Började dagen med en promenad med kryckor. Utomhus! Hehe ingen lång promenad men runt våra grannars hus.

Det kändes härligt att komma ut. Ska försöka göra små promenade såhär regelbundet så jag kan öva upp mig.

Har även haft morgongymnastik i sängen innan jag steg upp för att få igång blodcirkulationen. Opererade sidan är som en stel klump på morgonen och det känns nödvändigt att röra sig så mycket det går.

Har Mamma till hjälp igår och även nu på förmiddagen, då kan jag helt fokusera på min rehabilitering. Kommer något oväntat jobb upp med barnen så har jag backup hehe. Annars vågar man inte köra på för fullt med träning, plötsligt kommer något man måste och sen blir man kass.


I eftermiddag blir det test av vad jag klarar, Mannen och jag ska på smärtutbildning. Det är minsta sonen som går på smärtenheten för barn och ungdomar på sjukhuset. Så det blir lite gående, lite trappor och sittande.

Sonen har haft värk i snart 4 år. Han har genomgått oändliga undersökningar och prover. Det enda man hittat är borrelia och det har han behandlats för 3ggr. Värken och trötthet har han fortfarande kvar och han har haft 50%

frånvaro i 4:e, 5:e och 6:e klass. Har varit många möte och bekymmer, men tack vare att han har lätt för sig i skolan så har han sluppit gå om någon klass, men nu satt det hårt inne att han skulle få börja 7:an.

Tur att smärtenheten nu är inkopplad så de har ordnat reducerat schema som nu fungerat bra.

Jag tänker på de familjer där inte någon annan i familjen har värkproblematik. Det är inte lätt att förstå.

Sonen och jag har ett speciellt förhållande där vi förstår varandra.

Vi hoppas på en läkande sommar.


 
 
Ingen bild

Elin

4 juni 2014 10:44

Grattis till promenaden, en sån känsla! Och gulla extra med sonen, vilken tur att Ni har varandra! Kram Elin

 
Ingen bild

Johanna

5 juni 2014 00:40

Hej!
Jag följer din blogg sen någon månad eftersom jag själv kämpar med bäckensmärtor efter min senaste graviditet. Blev tagen när du berättade om din sons smärta. Min svägerska lider av svår värk o trötthet efter en borreliainfektion för 12 år sedan. Hon behandlades för den o har fått diagnosen fibromyalgi efter neuroborrelia här i Sverige. Nu har hon sökt hjälp på en klinik Tyskland där de vad jag förstår menar att borreliainfektionen finns kvar o orsakar andra infektioner i sin tur. De behandlar sedan med längre kurer antibiotika. Jag vet att detta är mycket kontroversiellt i Sverige, men hon har pratat med flera som blivit bättre. Ville bara berätta... Önskar att ni båda ska få slippa smärta! /Johanna

 
Ingen bild

Annika

28 juni 2014 12:42

Tack Elin:) Har skickat mail idag.
Tack Johanna:) Trodde bara jag hade en läsare och såg tyvärr inte din kommentar förrän idag. Har haft jobbigt en tid men hoppas jag ska orka blogga igen. Tack för informationen om borrelia. Vi har själva läst om detta och haft diskussioner med sjukvården. De gav med sig och han har gått på 3 pencillin kurer på 6 veckor var. Men detta var nu över 2 år sedan och nu behandlas han bara som smärtpatient. Jag ska läsa på mer och se om det finns någon i Sverige som kan mer om borrelia. Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av si-ledsteloperation - 2 juli 2014 13:24

Idag var Mannen och Sonen  i varmvattenbassäng och sedan åt de lunch ute. Äldsta sonen sommarjobbar. Så jag var helt själv hemma. Jag gillar det. Stärkt av att jag igår var utan morfin och att jag var på möte med sonen på sjukhuset så ville jag t...

Av si-ledsteloperation - 28 juni 2014 12:42

Nu är jag tillbaks! Det har varit en tuff tid med mycket smärta och många steg tillbaks. Men när det nu vände har det hoppat lite steg framåt. Trodde jag var stabilt positiv trots mitt bergänsade liv men detta blev lite mycket. Jag tvivlade t...

Av si-ledsteloperation - 2 juni 2014 10:37

Har nu varit i tråkläge som jag kallar det en tid och därför blir det inte så mycket blogg. Men idag fick jag inspiration av min nyfunna bäckenvän E. Så jag tvingade mig att gå ut i trädgården och fotografera       våra underbara rosor. Och t...

Av si-ledsteloperation - 29 maj 2014 12:13

Idag har jag nytt hopp efter en tung vecka. Har tagit mycket smärtstillande och ändå varit sämre än jag varit någon dag efter operationen. Det kändes ganska dystert, fick t.o.m ringa till sköterskorna i Ängelholm för rådgivning. Jag var svullen och...

Av si-ledsteloperation - 24 maj 2014 11:01

Kan inte ens komma på en rubrik idag. Jag brukar kunna hålla mig positiv men idag är det tufft. Sjukgymnast besök igår och efter det är jag helkass. Morfin igår och idag men skönt att vädret vänt inatt från 30 grader till 15! Otroligt. Tuffa d...

Presentation


Detta är vad jag längtar till!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards