Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Kontrollbesiktning

Av si-ledsteloperation - 21 maj 2014 12:52

6- veckor sedan operation och var på återbesök till Bengt Sturesson i Ängelholm.

Det var i samma rum som jag för ca 4månader träffade honom första gången. Såå nervös jag var då. Bara han säger att det går att operera- det var det enda jag tänkte då.

Nu frågade han hur det varit...om det varit som förväntat.

Mycket bättre än förväntat första tiden--men nu är det ganska tufft emellanåt sa jag.

Sen fick jag gå utan kryckor en vända: Du går bra!

Haha första gången jag var hos honom sa han: Du går inte så bra!

Härligt att höra från experten. Allt såg fint ut och benlyften gick som de skulle. Perfekt!

Du ska vänta länge innan du opererar nästa sida sa han och jag vill att du går med kryckor länge.

Detta måste ha sin tid.

Ja det har jag vetat och det känns skönt att liksom få det bekräftat. Jag berättade att jag varit hos sjukgymnast och han frågade om jag sagt till att det skulle gå lugnt fram. Jadå sa jag, men jag fick väldigt ont efter besöket.

De förstår inte hur lugnt det måste gå -du ska säga till dem igen från mig och undrar de något kan de ringa.

Han är verkligen toppen, han förstår min kropp precis..det är helt otroligt..det är det ingen annan som gör.


Om 4-5 månader ska vi ses igen och därifrån tar vi beslut när det blir aktuellt för den andra operationen.

Jag måste ta det lugnt..ingen överansträngning. Tänk på att du varit dålig i 17 år.

Ja det är klart det tar tid och jag är glad jag är på rätt väg även om den är lång.

Sedan frågade jag försynt om han möjligtvis kunde skriva ut Morfin 5mg långverkande (10 mg hade jag efter operationen). Jag trodde han skulle säga nej, men han sa det var bra för mig att ta det nu.

Sen frågade jag om vi tittade rent hypotetiskt 5-10 år framåt om han trodde jag skulle kunna löpträna.

-NEJ ABSOLUT INTE! sa han.  Ojojoj tänke jag pekad på mitt bäcken och frågade om det inte höll för det.

Jodå men det är inte bra att löpträna, inte för någon.... Hahah jag gillar han skarpt.

I slutet på sommaren då tror jag du kan börja cykla lite sa han. Det låter bra:D Jag är helnöjd.


På hemmafrontet går det också på rätt håll. Svimsonen mår bättre och influensa sonen går också sakta men säkert

på rätt håll.

En dag att minnas!




 
 
Ingen bild

Elin

21 maj 2014 16:45

Grattis! Vi får cykla ihop, och jag gillar också B. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av si-ledsteloperation - 2 juli 2014 13:24

Idag var Mannen och Sonen  i varmvattenbassäng och sedan åt de lunch ute. Äldsta sonen sommarjobbar. Så jag var helt själv hemma. Jag gillar det. Stärkt av att jag igår var utan morfin och att jag var på möte med sonen på sjukhuset så ville jag t...

Av si-ledsteloperation - 28 juni 2014 12:42

Nu är jag tillbaks! Det har varit en tuff tid med mycket smärta och många steg tillbaks. Men när det nu vände har det hoppat lite steg framåt. Trodde jag var stabilt positiv trots mitt bergänsade liv men detta blev lite mycket. Jag tvivlade t...

Av si-ledsteloperation - 4 juni 2014 09:42

Började dagen med en promenad med kryckor. Utomhus! Hehe ingen lång promenad men runt våra grannars hus. Det kändes härligt att komma ut. Ska försöka göra små promenade såhär regelbundet så jag kan öva upp mig. Har även haft morgongymnastik i sän...

Av si-ledsteloperation - 2 juni 2014 10:37

Har nu varit i tråkläge som jag kallar det en tid och därför blir det inte så mycket blogg. Men idag fick jag inspiration av min nyfunna bäckenvän E. Så jag tvingade mig att gå ut i trädgården och fotografera       våra underbara rosor. Och t...

Av si-ledsteloperation - 29 maj 2014 12:13

Idag har jag nytt hopp efter en tung vecka. Har tagit mycket smärtstillande och ändå varit sämre än jag varit någon dag efter operationen. Det kändes ganska dystert, fick t.o.m ringa till sköterskorna i Ängelholm för rådgivning. Jag var svullen och...

Presentation


Detta är vad jag längtar till!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards