Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Sjukstuga

Av si-ledsteloperation - 20 maj 2014 09:19

Jaha så var det riktig sjukstuga här hemma. Äldste sonen har haft feberfrossa i 5 dagar. När han desutom fick utslag på hela kroppen gick han motvilligt med på ett besök till vårdcentralen. Jag tror det knappt än men han har svininfluensa.  Har aldrig sett honom så dålig förr...men det får ha sin tid.

Som om det inte räckte så svimmade yngste sonen i duschen en morgon. Bara skrapsår och blåmärke efter fallet men rejält medtagen lång tid.

Och nu kontrollbesiktning av min operation imorgon.

Skulle haft besök av en god vän idag men hon avstod pga svininfluensa. Jag förstår henne. Jag är själv rädd att jag ska få det.

Men som alltid försöker jag få till något positivt av det. Lite svårare idag faktiskt men jag tror om jag ser tillbaks om några veckor så var det säkert en mening med detta också. Kanske inget jag ser tydligt men det finns där.

Tycker mitt opererade bäcken går framåt nu. Jag tar några steg utan kryckor och det känns bättre och bättre.

Jag är lite hastig av mig när jag blir stressad..hehe ja kanske annars också. Men då hänger hjärnan liksom inte med, jag glömmer kryckorna. Fast sonen var så dålig sa han förskräckt. Mamma du har inte kryckorna! OOps!

Hehe ja det är väl ett gott tecken att man glömmer kryckorna.

Något som jag får njuta av innan sjukbarnen vaknar är underbart sommarväder. Jag ligger i soffan med altandörren fullt öppen och lyssnar på fåglarna och njuter av grönskan.

 
 
Ingen bild

Elin

20 maj 2014 20:04

Krya på er allihopa, och ett stort lycka till imorgon. Håller tummarna! Sakta men säkert så går det framåt. Kram Elin http://backenblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Annika

21 maj 2014 12:44

Tack:)
Besöket hos Sturesson gick bra. Kommer inlägg inom kort.
Kram Annika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av si-ledsteloperation - 2 juli 2014 13:24

Idag var Mannen och Sonen  i varmvattenbassäng och sedan åt de lunch ute. Äldsta sonen sommarjobbar. Så jag var helt själv hemma. Jag gillar det. Stärkt av att jag igår var utan morfin och att jag var på möte med sonen på sjukhuset så ville jag t...

Av si-ledsteloperation - 28 juni 2014 12:42

Nu är jag tillbaks! Det har varit en tuff tid med mycket smärta och många steg tillbaks. Men när det nu vände har det hoppat lite steg framåt. Trodde jag var stabilt positiv trots mitt bergänsade liv men detta blev lite mycket. Jag tvivlade t...

Av si-ledsteloperation - 4 juni 2014 09:42

Började dagen med en promenad med kryckor. Utomhus! Hehe ingen lång promenad men runt våra grannars hus. Det kändes härligt att komma ut. Ska försöka göra små promenade såhär regelbundet så jag kan öva upp mig. Har även haft morgongymnastik i sän...

Av si-ledsteloperation - 2 juni 2014 10:37

Har nu varit i tråkläge som jag kallar det en tid och därför blir det inte så mycket blogg. Men idag fick jag inspiration av min nyfunna bäckenvän E. Så jag tvingade mig att gå ut i trädgården och fotografera       våra underbara rosor. Och t...

Av si-ledsteloperation - 29 maj 2014 12:13

Idag har jag nytt hopp efter en tung vecka. Har tagit mycket smärtstillande och ändå varit sämre än jag varit någon dag efter operationen. Det kändes ganska dystert, fick t.o.m ringa till sköterskorna i Ängelholm för rådgivning. Jag var svullen och...

Presentation


Detta är vad jag längtar till!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards