Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Försöka vara positiv

Av si-ledsteloperation - 14 maj 2014 06:53

Idag känns det inte lika framgångsrikt som förra dagen. Efter sjukgymnastbesöket blev jag bara sämre och sämre

och det blev citonon maxdos hela dagen. Kryckgång bara till toalett i nödfall hehe. Jag längtade efter morfin... har 2 kvar nu och idag måste jag iväg på ett möte med minsta sonen på skolan. Eftersom vi flyttat och han går kvar i sin gamla skola blir det en resväg i bil 2x 30 min. Inte det bästa att testa min bilkörning en dag som denna...men det är ett måste möte så det är bara att hoppas att smärtan snart vänder. Bil har jag kört efter operationen men bara typ 10 min åt gången.


Positiva sidan: Jag längtar ut och nu ska jag få se rapsfälten blomma och bara komma ut från huset en stund känns skönt.


Men hur kan ett litet sjukgymnastbesök göra mig så mycket sämre?  Nu måste min positiva sida tro på att det snabbt vänder igen..för detta är som att börja om från början.

Men jag vet att jag inte tål mycket och jag sa det även till sjukgymnasten. Men vem kan förstå att en liten övning kan göra en så mycket sämre. Jag förstår det inte ens själv för det var verkligen inte mycket vi gjorde.


Nu gäller det att ta fram skifta fokus. Skifta fokus till det positiva. Det är nu i de tuffa tiderna som man behöver sina tekniker som mest men när jag som sämst orkar använda dem. Men så fort det lättar så finns de i bakhuvudet

redo att stiga fram.

Idag ska jag bli framgångsrik fast jag skulle behöva tillbringa dagen i soffan. Men jag får se det som ett test, jag kanske klarar det galant och att smärtan snart vänder igen. Då vet jag att jag har fått bättre återhämtningsförmåga än tidigare.  I vilket fall som helst har jag tagit mig till mötet..och bara det är en utmaning.

Resultatuppföljning följer....... hehe





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av si-ledsteloperation - 2 juli 2014 13:24

Idag var Mannen och Sonen  i varmvattenbassäng och sedan åt de lunch ute. Äldsta sonen sommarjobbar. Så jag var helt själv hemma. Jag gillar det. Stärkt av att jag igår var utan morfin och att jag var på möte med sonen på sjukhuset så ville jag t...

Av si-ledsteloperation - 28 juni 2014 12:42

Nu är jag tillbaks! Det har varit en tuff tid med mycket smärta och många steg tillbaks. Men när det nu vände har det hoppat lite steg framåt. Trodde jag var stabilt positiv trots mitt bergänsade liv men detta blev lite mycket. Jag tvivlade t...

Av si-ledsteloperation - 4 juni 2014 09:42

Började dagen med en promenad med kryckor. Utomhus! Hehe ingen lång promenad men runt våra grannars hus. Det kändes härligt att komma ut. Ska försöka göra små promenade såhär regelbundet så jag kan öva upp mig. Har även haft morgongymnastik i sän...

Av si-ledsteloperation - 2 juni 2014 10:37

Har nu varit i tråkläge som jag kallar det en tid och därför blir det inte så mycket blogg. Men idag fick jag inspiration av min nyfunna bäckenvän E. Så jag tvingade mig att gå ut i trädgården och fotografera       våra underbara rosor. Och t...

Av si-ledsteloperation - 29 maj 2014 12:13

Idag har jag nytt hopp efter en tung vecka. Har tagit mycket smärtstillande och ändå varit sämre än jag varit någon dag efter operationen. Det kändes ganska dystert, fick t.o.m ringa till sköterskorna i Ängelholm för rådgivning. Jag var svullen och...

Presentation


Detta är vad jag längtar till!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards